Sweden Rock - dax för kaos......

Bäva månde byborna - eller nej. När SRF etablerade sig i den lilla kustbyn Norje, som dessutom genomskärs av en hårt trafikerad europaväg, blev det stor oro i byn. Oron varvades med diverse överklaganden, men allt var förgäves. I början på juni körs festivalen igång för 17 året i rad. Och har de stackars byborna överlevt?
 
 
Jajamen, de älskar sitt Sweden Rock......Oron har lagt sig, protesterna har tystnat. Och Norje rockar fett! Det är bara jag, en bit ifrån, som tycker det är förfärligt med allt böstande och bankande från området, all trafik och annat som det stora evenemanget drar med sig......
 
 
 
 
Nett
2014-05-17 @ 12:02:05
URL: http://www.enkoppkaffe.se

En festival som min dotter har sålt t-shirtar under tre år, detta året tackade hon nej. Jag skulle aldrig åka frivilligt, inte ens om jag fick betalt ;)

Svar: Här hör jag musiken tydligt om vinden ligger på, det är det närmaste jag kommer SRF......Men de flesta andra som bor i trakten är där i 4 dagar non-stop =)
Annelie

Marita
2014-05-18 @ 11:43:40
URL: http://ivaven.blogg.se

Ja, det är på gott och ont de där festivalerna....du får passa på att resa bort de dagarna :)

Svar: Nja, jag hoppas vinden ligger åt andra hållet, då klarar jag mig. Rätt trevligt för ibland får man besök som tittar inom på väg dit eller hem......
Annelie




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Fjäderpennan

Kompott av vardagsbetraktelser, funderingar, recept, världsproblem och glädjeämnen.

RSS 2.0