Ensrettet........

 
 
En gång i min gröna ungdom besökte jag den stora staden Köpenhamn med några kompisar. Som vanligt kom vi ifrån varann och jag utforskade staden lite på egen hand. På flera ställen såg jag blå skyltar med namnet "ensrettet" på. Lite snabbt omvandlat till svenska språket fick jag för mig att det var en inrättning av något slag, kanske till och med vägvisare till det kungliga danska slottet......Lasarett verkade ju ligga ganska nära språkmässigt.
 
 
Det var ju lite spännande, så jag gick gata upp och gata ner, och var jag än kom stod en blå, pekande skylt med "ensrettet" på. Skyltar som jag med stigande nyfikenhet följde. Det tog nog ett par timmar innan jag löste gåtan, och insåg att jag aldrig skulle komma fram till det här "ensrettet". Det betyder nämligen "enkelriktat"........
Marita
2014-05-30 @ 12:10:26
URL: http://ivaven.blogg.se

Hahahaha :D
Som varande skåning har det blivit många turer över sundet, men jag har faktiskt aldrig tänkt på de där skyltarna...nu får jag ju ta mig en tur över igen för att kolla...tack och lov vet jag nu vad de betyder så jag inte behöver springa mig fördärvad :)

Svar: Jaa, tyckte såklart det var jättespännande vad jag skulle hitta.......Det var ju bara det, att jag hittade inget =)
Annelie




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Fjäderpennan

Kompott av vardagsbetraktelser, funderingar, recept, världsproblem och glädjeämnen.

RSS 2.0