Nej, jag struntar blankt i vem som vann.....


Ända tills för en liten stund sen gick jag i tron att skäggiga damen vann åt Nederländerna. 
Ända tills för en liten stund sen hade jag ingen aning om vem som vann Lets Dance och ifall finalen gick av stapeln denna fredagen eller förra fredagen. Men via Expressens nättidning fick jag då veta att skäggiga damen tävlade för Österrike och hade något korvliknande efternamn.  Och så den numera gamla nyheten att Steffo förlorade finalen mot Benjamin, men istället hyllades av sin son. 
 
 
Är jag den enda som fullkomligt struntar i den sortens nöjesprogram och verkligen inte har en aning om varken när de sänds, innehåll eller resultat? De är så tröttsamma, hela tiden försöker produktionen komma upp med nya grepp och tänja gränser på alla håll. Mera spektakulära scener och kreationer, nya skämt, nya poäng- och bedömningssystem, nya sätt att skaffa tittare. Det mesta i den vägen är, om du frågar mig, mättat för länge sen. Och hur många olika låtar går det att skapa i världen? Det borde snart vara slut på variationsmöjligheterna. 
 
 
Det framgår ganska tydligt hur meningslöst jag tycker sånt hitte-på är. Det är bara dagssländor och är glömt i mitten på nästa vecka. Vad som är betydligt roligare är att planera mera kreativa syselsättningar eller upplevelser. Som t ex hur man med enkla medel gör en vanlig IKEA-möbel mera personlig och annorlunda. Man tänker att en IKEA-pryl är en IKEA-pryl, statisk liksom. Inget kan vara mera fel. Ett gäng nitar, en bit tapet, en färgburk, några brädor, en glasskiva eller en spegel gör underverk med en mördande tråkig möbel. Gör som jag - titta här
Marita
2014-05-11 @ 18:02:20
URL: http://ivaven.blogg.se

Jag håller fullständigt med dig...visserligen såg eller snarare hörde jag på Melodifestivalen igår eftersom dottern ville kolla, så den gick medan jag pysslade med annat under tiden.
Ja, de där programmen är verkligen mättade för länge sedan, dessutom tycker jag det är rent horribelt hur mycket pengar som läggs ner på dessa spektakel...pengar som skulle kunna gå till nödvändigare saker. Och för att fokusera på just melodifestivalen så lever vi idag i så mångkulturella samhällen så det finns inte längre något som är typiskt det och det landet och som kan speglas i det landets låt. De behöver ju inte ens sjunga på sitt lands språk längre. Knasigt om du frågar mig.
Gillade länken du delat med dig av :) Ger tips och inspiration. Sådant gillas :)

Svar: Ett onödigt jippo, det var tur inte Sanna vann, jag antar det blir billigast för oss =). Likaså är jag dödligt trött på alla matlagningsprogram som matas ut genom rutan, även om det finns ett och annat recept att fånga upp. Länken, ja, den var lite av en aha-upplevelse. Hade nog inte tänkt att det faktiskt går att ändra en IKEA-möbel.....
Annelie




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Fjäderpennan

Kompott av vardagsbetraktelser, funderingar, recept, världsproblem och glädjeämnen.

RSS 2.0