Härifrån till evigheten.......

Visst har man hört talas om Haväng som en av de absoluta pärlorna på Österlen? Poetens Haväng, konstnärens Haväng, flanörens Haväng.......Att det dessutom var en fantastisk badstrand fick jag veta först när jag kom dit. Och strandsträckan är lika magisk som jag fått berättat för mej. En evig strand av vit sand, hav och himmel vid vars vattenbryn man gärna går barfota för att låta vågorna skölja över foten........
 
 
Närheten till Vitemölle är ytterligare ett plus. Vid promenadens slut går man in i denna den mest pittoreska lilla fiskeby man kan tänka sig och letar, ohjälpligt och undermedvetet, efter "Till salu"-skyltar på husen. Området andas ett lugn och en frid som det nästan går att ta på. Njut av fotona......
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nett
2014-08-13 @ 14:54:22
URL: http://www.enkoppkaffe.se

Så vackert, ser riktigt skönt och mysigt ut :)

Svar: Vi hade en riktigt härlig em längs havet )(
Annelie

Marita
2014-08-13 @ 14:57:02
URL: http://ivaven.blogg.se

Ja, det är verkligen en alldeles speciell plats det där :)
Ljuvliga bilder du fått till :)

Svar: Kan inte förklara varför Haväng är så ljuvligt, det är nog oändligheten på något sått.....och Vitemölle är ju bara one-of-a-kind......
Annelie

Lotta Amrén
2014-08-13 @ 16:48:55

Hej vännen!
Åhhh så vackert,jag vill oxå vara där å på alla andra härliga ställen du är på! ;-)

Kramizar från mig ♡

Svar: Ja Lotta, Skåne bjuder på så mycket underbara platser. Om man nu inte räknar köpcentran som bara tömmer plånboken =)
Annelie

Nett
2014-08-16 @ 18:35:40
URL: http://www.enkoppkaffe.se

Om ändå postorder fanns kvar, de finns men inte som butiker i Knalleland som förr :( Hoppas att du har en fin Lördag!

Svar: Hör att det är alldeles för många år sen jag besökte Borås då....minns att Ellos å Cellbes å massa andra låg där......
Annelie

Nett
2014-08-20 @ 08:54:47
URL: http://www.enkoppkaffe.se

Det blev ett bra pris på adidasskorna, slutpriset blev 499 så det var helt okej, Hoppas att du har det bra :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Fjäderpennan

Kompott av vardagsbetraktelser, funderingar, recept, världsproblem och glädjeämnen.

RSS 2.0