Några tips när du ska baka..........

 

3 tips för en saftigare sockerkaka

1. Tillsätt citronskal och citronsaft i smeten.

2. Byt ut en del av smöret till olja.

3. Grädda sockerkaka på lägre värme under längre tid.

 

 

Så här bli bullarna lite godare:

1. Använd vetemjöl special istället för vanligt vetemjöl. 

2. Låt jäsa ordentligt, stressa inte med jäsningen.

3. Lägg gärna med några isbitar på plåten för att få bra luftfuktighet.

 

 

Snabbjäsa bröd och bulldeg

Vrid på maximal värme på ugnen 3-4 min. Stäng av men låt lampan lysa. Sätt degen i ugnen, övertäckt med en handduk. Stäng luckan och håll koll på degen, du har nu maximalt kort jästid.

 

Helena Wahlgren
2014-06-24 @ 07:26:05

Tack för tipsen! :)

Nett
2014-06-25 @ 08:12:15
URL: http://www.enkoppkaffe.se

Inser att jag borde ha något bakat hemma nu, får besök under dagen. Ja du, nu har jag semester så nu har man en massa tid, men annars så tar jag alltid fram virkningen på kvällarna till TV-tittandet. Så det kan bli en hel del virkat. Det är sådan skön avkoppling :) Ha en fin dag.. !

Svar: Detsamma till dej.......
Annelie

Nett
2014-06-27 @ 08:53:41
URL: http://www.enkoppkaffe.se

Men åhh, det lät inte alls kul med snö och sådan kyla. Fya då säger jag som känner mig som den frusnaste människan i detta land.

Svar: Nej, otroligt med snö den 26 juni. Men idag har det varit sommar igen och jag har tillbringat dagen på ett soligt och varmt Österlen - en lisa för själen.....
Annelie




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Fjäderpennan

Kompott av vardagsbetraktelser, funderingar, recept, världsproblem och glädjeämnen.

RSS 2.0