Bra eller dåligt att media har så stor makt?

 
 
Att världens verkliga makthavare är media vet vi. Journalisterna har makten över både folket och beslutsfattarna. Tro inget annat......Idag har medierna en enorm och blixtsnabb spridning. Öppenheten och allt de kan lära oss är ovärdeligt, men är all journalistik av godo? Nja, kanske inte i de fall artiklar och nyheter innehåller rena lögner (vilket faktiskt förekommer) eller avslöjande som utsätter människor för fara. Och antingen du är en privatperson eller representant för en myndighet, så överväger du ditt agerande när du fått medias uppmärksamhet på dej.
 
 
 
Jag blev lite full i skratt i morse. Sedan mera än en månad tillbaka har jag mailat i omgångar för att få samhällets (i rådande torka mycket besvärliga) grusvägar åtgärdade emot vägdammet som rivs upp. Men gatukontoret har lyst med sin frånvaro. Igår mottog den lokala tidningen ett mail med frågan om alla kommuninvånare är lika mycket värda, och om gatukontorets chef själv skulle accepterat en sådan boendemiljö.
 
 
Min gissning är att det ärliga svaret på den frågan blir nej......Men hur som helst, tidigt i morse kom saltbilen och körde ett par varv längs vägen. Ytterligare en gissning är, att utan det där mailet till BLT hade inte vägen blivit åtgärdad idag heller......*ler i mjugg*
Nett
2014-05-28 @ 12:03:31
URL: http://www.enkoppkaffe.se

Ja nog kan det vara både nack och fördelar, mycket till hjälp har de genom bloggare med har jag märkt. Tacksam över att mannen ordnar maten när jag jobbar helgerna, för övrigt är det jag som lagar mat jämnt. :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Fjäderpennan

Kompott av vardagsbetraktelser, funderingar, recept, världsproblem och glädjeämnen.

RSS 2.0