Madame Krook botar det vårtmedel går bet på......

 
 
Tänk att vårtor ska vara så stört omöjliga att slippa! Man kan smörja och pensla och fila och plåstra, inga medel som varken apotek eller andra inrättningar säljer är vidare effektiva. När min grabb var liten fick han en stor vårta på knät, gick till skolsköterskan och fick diverse medikamenter rekommenderade. Det var smörja och nån sorts plåster modell större, och vi höll på dag ut och dag in. Till ingen nytta.
 
 
Så en dag - Madame Krook kom på besök, fick se vårtan och beordrade fram en stor fet potatis. Med tvärsäker min delade hon den i 8 delar, gnodde den på vårtan och lade den så i en påse i fönsterkarmen. Fick icke röras, sa hon.......Grabbens min var obetalbar, och själv himlade jag nog lite med ögonen i smyg. Så - hur gick det då? Vårtan blev lite mindre för varje dag, och en dag var den borta. Puts väck! Undrens tid är tydligen inte förbi......
Marita
2014-05-18 @ 22:07:53
URL: http://ivaven.blogg.se

Har i alla tider gnidit vårtan med vitlök...lika effektivt :)

Svar: Minsann....undrar just vad det finns i vitlök och "panntofflor" som läkemedelsindustrin missat?
Annelie

Helena Wahlgren
2014-05-19 @ 07:37:52

Gamla kärringaknep är dom bästa! :)

Svar: Men du må tro jag var skeptisk....=)
Annelie

Nett
2014-05-19 @ 09:16:57
URL: http://www.enkoppkaffe.se

Bra tips, de brukar vara så eländiga de vårtorna som inte vill försvinna riktigt.

Svar: Ganska otroligt att det fungerar, men det måste finnas något ämne i det ätbara som inte vårtor gillar.....
Annelie

Nett
2014-05-21 @ 08:30:12
URL: http://www.enkoppkaffe.se

javisst är det så, speciellt gruppen återbruka mera, man får ju hur mycket inspiration som helst därinne. Lycko dig som har snickare som kommer till dig och fixar åt dig :)

Svar: Jag har gett upp att måla cementtrappan, så nu får han ta över och klinka den. Dessutom har järnräcket rostat sönder så han får snickra ett nytt räcke......Och visst är det bekvämt med hantverkare, även om de kostar en slant.....Bra med ROT-avdraget till sånt.
Annelie




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Fjäderpennan

Kompott av vardagsbetraktelser, funderingar, recept, världsproblem och glädjeämnen.

RSS 2.0